Sokan keresik a cukormentes élelmiszereket

  • trendek
  • 2017.12.01
    13:29
  • NOGUCHI PORTER NOVELLI
Egy országos kutatás szerint kifejezetten fontos a magyar vásárlók számára, hogy mindennapi élelmiszereink mennyi cukrot tartalmaznak, és az is, hogy odafigyeljenek arra, mennyi cukrot fogyasztanak egyáltalán. Cukorbevitelük kordában tartására sokan a cukormentes termékeket hívják segítségül, ám azzal viszonylag kevesen vannak még tisztában, hogy például az üdítők esetében a cukormentes italok egyúttal kalóriamentesek is.

A hazai vásárlók nem biztosak abban, hogy egy cukormentes üdítő vajon kalóriamentes is egyben, pedig a nagy többség számára fontos mind az élelmiszerek cukortartalma, mind a napi cukorfogyasztás kontroll alatt tartása – egyebek közt ez is kiderült abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült el.

Nagyon fontos a cukortartalom

Saját bevallásuk szerint a válaszadók háromnegyedét befolyásolja vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszereknek mik az összetevőik. A megkérdezettek kétharmada számára fontos az adott termék cukortartalma, de több mint felük figyelembe veszi a színezék- és szénhidráttartalmat is. A legtöbb vásárlót (a válaszadók közel háromnegyedét) az befolyásolja, van-e a kiválasztott termékben tartósítószer.

Az élelmiszerek cukortartalmánál is fontosabb a hazai fogyasztók számára az, hogy odafigyeljenek a cukorbevitelükre, a válaszadók mindössze tizede nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. Azok, akik odafigyelnek a bevitt cukor mennyiségére, többféle stratégiát alkalmaznak a cukorbevitel kordában tartására. A legtöbben ezt úgy oldják meg, hogy odafigyelnek az elfogyasztott élelmiszerek cukortartalmára, sokan választanak cukormentes terméket és csak 10 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem fogyaszt cukrot.

A kutatás egyik érdekes eredménye, hogy bár a hazai fogyasztók háromnegyede jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy adott élelmiszer annál nagyobb a kalóriatartalma, az üdítők esetében mintha elbizonytalanodnának. Azt ugyanis, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz a cukormentesség egyenlő-e az energiamentességgel, viszonylag kevesen tudják.

„Örömmel látjuk, hogy a kutatási eredmények alapján a hazai fogyasztók egyre egészségtudatosabbak és mindinkább odafigyelnek a cukorbevitelükre, az élelmiszerek cukortartalmára. Felelős vállalatként a Coca-Cola számára fontos, hogy segítsük fogyasztóinkat a tudatos döntés meghozatalában” – mondta Niklós László a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője. „Ehhez egyrészt átlátható módon és egyértelműen informáljuk vásárlóinkat a termékeink cukor- és tápanyagtartalmáról, összetételéről, másrészt széles választékot biztosítunk számukra. Utóbbi azt jelenti, hogy immár üdítőital-portfóliónk közel fele áll cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú termékekből a NaturAqua ásványvizektől kezdve a cukorhelyettesítővel készült, energiamentes Coca-Cola zerón vagy Fanta zerón, illetve a Nestea zerón át egészen a csökkentett kalóriatartalmú klasszikus Nestea-kig. Utóbbi jó példa arra, hogy termékportfóliónk közel tíz százalékánál változtattunk a recepten a cukortartalom csökkentése érdekében. Szintén a felelős fogyasztói döntés meghozatalát szolgálja, hogy termékeink különböző méretű kiszerelésekben kaphatók: a kisebb kiszerelések révén fogyasztóink könnyebben kontroll alatt tudják tartani, mennyi cukrot fogyasztanak el üdítőinkkel” – fogalmazott az ügyvezető.


A kutatásról

Az eNet a Coca-Cola Magyarország megbízásából 2017 nyarán 18 év feletti rendszeresen internetezők körében végzett online kutatást azért, hogy felmérje a referencia beviteli értékkel kapcsolatos információk ismertségét és használatát. A kutatás reprezentatív a 18 évnél idősebb rendszeresen internetezőkre nem, kor és régió alapján.