A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett a magyar beszállítók támogatása mellett. Stratégiai vállalásának sikerességét mutatja, hogy az elmúlt évben közel 5,5 milliárd forint értékben exportáltak a magyar beszállítók 43-féle hazai tej- és tejterméket tizenhét európai országba az áruházlánc segítségével.
A vállalat, a kormányzati törekvésekkel összhangban, a magyar tejtermelőket támogató sikeres gyakorlatának eredményeképpen a 2018-as gazdasági évben tovább növelte exporttevékenységét a külpiacokon. Ennek köszönhetően a magyar tejexport közel 14 százalékát a Lidl Magyarország adja a normál kiskereskedelmi célú tejexport kategórián belül (azaz a 1,1 – 6%nyi zsírszázalékot megtestesítő maximum két literes kiszerelésű kategóriában).
Ezen túlmenően a vállalat több mint hatezer tonna hazai származású tejfölt értékesített külföldi Lidl áruházakba, mely mennyiség a teljes magyarországi tejfölexport közel 60 százalékát teszi ki.
A tej- és tejtermékek exportja a Lidl közreműködésével, a magyar tejtermelőkkel összefüggésben kiemelendő eredményt mutat azzal, hogy közel egy milliárd forint értékben különböző magyar sajtok kerültek Európa-szerte Lidl áruházak polcaira, amely 20 százalékos növekedést mutat a 2017-es évhez képest.
„Felelős vállalatként, a Lidl a magyar beszállítókért program keretében kiemelt célunk a magyar beszállítók támogatása, és a jövőben is arra fogunk törekedni, hogy tovább erősítsük a hazai tejfeldolgozókkal és rajtuk keresztül a tejtermelőkkel az együttműködést.” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalti kommunikációs vezetője.