A vásárlók csekély része érti az élelmiszercímkén írtakat egy felmérés szerint

Az élelmiszerek címkéjét saját bevallása szerint a vásárlók közel fele megnézi, de alig egytizedük érti teljes mértékben az ott feltüntetett információkat - derült ki a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) friss kutatásából.

Az MTI-hez pénteken eljuttatott, online megkérdezéssel májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik - egyedül vagy megosztva - a családi nagybevásárlásokat.

A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll.

A címkék információtartalmában a megkérdezettek alig fele bízik meg, mindössze 9 százalékuk érzi úgy, hogy az élelmiszerek címkéi teljes mértékben megbízható információkat nyújtanak, az inkább bizalommal lévők aránya is csak további 32 százalékra tehető.

A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, illetve engedheti meg magának.

A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, míg 48 százalékuk megfordul hipermarketekben is. Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk, míg mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen.

A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot.