A hazai borexport jelentős részét a Lidl adja

Több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2018-ban, melynek több mint a felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackos borexport 27 százalékát jelenti. A vállalat stratégiai célja a kormányzati törekvésekkel összhangban a hazai borexport elősegítése.

Az áruházlánc 2018-ban több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített, ami mintegy 35 százalékkal haladja meg az előző év eredményét. A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki. Az eladás növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon; így 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint közel 11 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével.

Ez a kiemelkedő eredmény a magyar bor kiváló minőségének, valamint a 2018-as Lidl borexpónak köszönhető, melynek célja a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésével a magyar bortermelők támogatása, ezáltal a magyar gazdaság növekedésének elősegítése.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek.

„Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítók, így a kisebb családi és kézműves pincészetek támogatását is. Folyamatosan bővítjük a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.