Kampány indul a mézfogyasztás népszerűsítésére

A mézfogyasztás népszerűsítésére indul hathetes rádiós és online kampány - mondta Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke az M1 aktuális csatornán.

A kampány kiemelt rendezvénye lesz a Gyulai méz- és mézeskalács nemzetközi fesztivál, illetve az évek óta megrendezett európai mézes reggeli elnevezésű akció - fűzte hozzá.

Elmondta: Magyarországon évente 25 ezer tonna mézet termelnek, az átlagfogyasztás 70 dekagramm.

Hozzátette, Magyarországon hagyomány, hogy exportra termelik a mézet, napjainkban a megtermelt méz kétharmadát külföldön adják el.

A kampány december elejéig tart az Agrárminisztérium (AM), az OMME, valamint a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrármarketing Centrum (AMC) együttműködésével.