Kizárólag hazai dinnye érkezik a Lidl-be

  • gastrovilág
  • 2018.06.25
    10:49
  • LIDL sajtóközlemény
A hazai dinnyeszezon indulását követően már csak kizárólag magyar termesztésű gyümölcsöket forgalmaz az élelmiszeráruház-lánc. A kereslet pedig évről évre nő a kiváló minőségű magyar dinnye iránt.

Beértek a magyar dinnyék – az ízük pedig páratlan, ugyanis a nyári meleget hozó tavasz nagyon jót tett a palánták fejlődésének. Évről évre nő a magyar görögdinnye iránti kereslet, 2017-ben 62 százalékkal értékesített több hazai dinnyét a Lidl Magyarország, mint az azt megelőző évben. Míg tavaly itthon 7426 tonna magyar dinnye fogyott el az áruházak polcairól, a külpiacokon értékesített mennyiség közel 4000 tonnára rúgott. Az igazi sláger az elmúlt szezonban a magszegény görögdinnye volt a vásárlók körében; ebből a gyümölcsből 150 százalékkal értékesített többet az áruházlánc 2016-hoz képest. Az idei szezonban ugyanakkor két új dinnyefajtával is találkozhatnak a Lidl vásárlók az áruházakban, ugyanis sárgahúsú görögdinnyével, valamint mini görögdinnyével bővíti a Lidl Magyarország termékpalettáját.

„A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a magyar dinnyetermelők támogatása, akik a vállalat és a fogyasztók elvárásainak megfelelve évről évre kiváló minőségű termékeket biztosítanak vásárlóinknak” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc stratégiai célja, hogy minél több magyar áru kerüljön a boltjaiba. Ezért indította útjára 2013-ban A Lidl a magyar beszállítókért programját, amelynek célja a vállalat hazai beszállítói körének növelése, a magyar vállalkozások segítésén keresztül a magyar gazdaság támogatása. A beszállítói program sikere töretlen, jelenleg közel 400 hazai beszállítóval dolgozik együtt a vállalat.