A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik, s élen jár az újrahasznosítási folyamatokat érintő innovációk terén. Fontos a számukra, hogy – a választék 70 százalékát jelentő – saját márkás termékek csomagolásánál egyre kevesebb műanyagra legyen szükség.
A Lidl innovatív és felelős vállalatként kiemelt figyelmet fordít az energia- és környezettudatos működésre minden országban, ahol jelen van. A fenntartható árutermelés támogatása, az újrahasznosítható csomagolóanyagok visszavétele mellett figyel például arra is, hogy áruházai kevesebb fűtési energiát és áramot használjanak, szén-dioxidot kibocsátásuk kisebb legyen egy átlagos élelmiszer-áruházhoz képest. Az üzletekben is kizárólag energiatakarékos led világítást használnak.
Beszállítóikkal szorosan együttműködve hosszú idő óta vizsgálják azt is, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni. Az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg: 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.
Mindezt hazánkban is érzékelik majd a vásárlók. Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.
– A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el. Szintén Budapesten két áruházánál is kiépített elektromos töltőállomást, ezzel is hozzájárulva a fenntartható hazai közlekedés megteremtéséhez.
A Lidl Magyarországról
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már több mint 160 áruházzal van jelen hazánkban, és közel 4000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak. A cég különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.