A Trend Inspiráció évről évre megfogalmazza a következő évre jósolt aktuális életmód trendeket. Ezek a jelenségek ugyan nem a társadalom többségét érik el, terjedésük azonban valószínűsíthető.
A 2018-as életmódbeli változásinkat meghatározza a mohóság, az önfejlesztés, a kommunikációs eszközök révén való kapcsolattartás, a csend, az élmény, valamint maga az egyén. Ezeket figyelembe véve a Trend Inspiráció az alábbi trendeket jósolta a következő évre.
Mini-hedonizmus
A mini-hedonizmus szerint életmódbeli változtatásinkat is meg fogja határozni a felgyorsuló világ és a mohóság. Célunk lesz, hogy rövid idő alatt minél több élményt, élvezetet, előnyt szerezzünk. Ezért a felmérések szerint a kisebb-rövidebb-kevesebb ráfordítást igénylő termékek, szolgáltatások mellett döntünk majd. Ebből következik például a kis nyaralások, a kisebb, de gyakrabban élvezett különleges élelmiszerek, kevesebb, de minőségi borok stb. választása.
Bárhol-élmény
Ma az emberek azt várják, hogy az élet minden területén élményhez jussanak, így a vásárlás területén is, de e tevékenységben az élmény egyre csak halványul. Ezek az élmények egyre távolabb vannak az eredeti bolti helyszínektől is, utcákon, köztereken, fesztiválokon, vízen és levegőben, bárhol szívesen vásárolják meg a szórakozást az emberek.
Ön-piac
Egyre többen fordítanak több és minőségibb időt saját magukra, és önfejlesztésre, így ennek a piacnak a mozgatóereje a saját igény alapján irányuló a tartalmasabb élet megélése. Az ön-piacba természetesen nemcsak a tudás, az önismeret fejlesztése tartozik, hanem minden olyan mozgásforma, terápia, diéta, készítmény, ami alkalmas a kényeztetésre, és a saját test, psziché megértésének mélyítésére.
Eszköz-kapcsolatok
Háttérbe szorulnak a személyes kapcsolatok, és ha vannak, akkor „fájdalmasnak” érezzük az energiaráfordítást, hogy elmenjünk valakihez egy találkozóra, ott beszélgessünk, főleg akkor, ha nem feltétlenül lesz az a téma, ami bennünket érdekel. Kockázatosnak gondoljuk a találkozókba fektetett időt abból a szempontból, ha nem kapunk cserébe mi is figyelmet, vagy nem gazdagodunk a találkozástól érzésekkel, információkkal. A kockázat mellett nagy hátrányként gondolunk a személyes találkozásra, hisz nem adódik benne megszépítési lehetőség, nem korrigálhatjuk a mondatainkat. Ám ezek az eszköz-kapcsolatok számos előnnyel is járnak, gondoljunk itt a külföldön élő családtagokra, barátokra, akikkel így kapcsolatot lehet tartani, de az elidegenedés a valós idejű emberektől növekvő.
Csendmarketing
Nehéz a mindennapok pörgéséből kiszállni, meg nem is merünk, ám szükségünk van arra, hogy időnként egy kis nyugalmat vegyünk magunknak, mert már nem teremtjük a nyugalmat, hanem azt is vásároljuk. Ám beérjük kis-nyugalommal is, ami akár néhány percre, órára korlátozódik. Ebben segít számos kezdeményezés, hogy akár applikációk, szolgáltatások segítségével kiszakítsák magukat a megszokott keretekből.
Individualizmus
Az emberek döntéseiben saját érdekeik előtérbe helyezése komoly kritériumként jelenik meg. Első fázisa ennek a folyamatnak az én középpontba helyezése, a személyes megszólítás igénylése. Második fázisban visszaigazolást várunk a környezettől, még ha csak lájkokkal is, még ha csak oly módon is, ha cserébe mi is lájkoljuk őket. A mai individualizmus az elektronikus extrovertáltság kora, amikor a dokumentált én felvételeken keresztül mutatja meg magát.