Több mint ezerféle borral bővült az eMAG italkínálata

Már a magyarországi borpiac jelentős szereplője, a Winelovers több mint ezerféle terméke (fehér-, vörös- és rozéborok, különböző aperitifek) is elérhető az eMAG Marketplace-en. A hazai internetes borvásárlók körében a tokaji, villányi és szekszárdi borvidékről származó borok a legnépszerűbbek, a bortípusok közül pedig a vörös cuvée, a fehér cuvée és a rozéborokat rendelik a legtöbben.

Bár az eMAG.hu-n már a pandémia első éve óta elérhetők szeszes italok, a Marketplace partnerek idén szeptembertől árusíthatnak alkoholos italokat a piactéren, amelynek eredményeképpen jelentősen bővült a termékkínálat: a legnagyobb darabszámban a sörök fogynak, a második legnépszerűbb alkoholos italnak a borok számítanak.

Szeptember óta a hazai borpiac megkerülhetetlen szereplőjének számító Winelovers mintegy ezerötszáz-féle terméke is elérhető az eMAG Marketplace-en a társaság kétszáz magyarországi, és kétszáz külföldi pincészetének kínálatából.

A Winelovers internetes vásárlói körében a pandémia alatt a legnagyobb mértékben a tokaji és villányi borvidékekről származó borok forgalma nőtt. A teljes népszerűségi lista így áll össze:

A legnépszerűbb borvidékek

  1. Tokaji borvidék
  2. Villányi borvidék
  3. Szekszárdi borvidék
  4. Egri borvidék
  5. Badacsonyi borvidék
  6. Etyek-Budai borvidék
  7. Somlói borvidék
  8. Újvilág – Új-Zéland
  9. Balatonboglári borvidék
  10. Balatonfüred-Csopaki borvidék

A legnépszerűbb borfajták

  1. vörös cuvée
  2. fehér cuvée
  3. rozé
  4. olaszrizling
  5. Cabernet sauvignon
  6. furmint
  7. Irsai Olivér
  8. Chardonnay
  9. aszú
  10. kékfrankos

Fotó: congerdesign / PixabayFotó: congerdesign / Pixabay

A Winelovers webáruházából és az eMAG Marketplace-ről rendelt termékek körében a legtöbben házhozszállítással rendelnek: a palackokat speciális csomagolással védik a külső behatásoktól.

“A Winelovers azért csatlakozott az eMAG Marketplace-hez, mert a pandémia alatt jelentősen megugrott az online borvásárlás és azon belül is különösen a prémium borok - így például az aszúk, magyar cabernet franc-ok, dűlős száraz fehérborok - iránti kereslet: a piactéren keresztül számos új potenciális vásárlót érhetünk el. Célunk, hogy minél több magyar borfogyasztó otthonába mi szállítsunk bort” - mondta el Anda Richárd, a Winelovers e-commerce managere.

Anda Richárd szerint a borok iránti igény szezonális változásait a közösségi médiás csatornáin keresztül is érzékeli a Winelovers: tavasszal és nyáron a könnyed, reduktív tételek, fehér- és rozéborok a legnépszerűbbek, míg az őszi és téli hónapokban a robusztusabb, érlelt vörös- és fehérborokat keresik a vásárlók. Az édesborok és pezsgők karácsonyi, szilveszteri fogások elengedhetetlen kísérői.

A Nagy Borteszt keretében a Winelovers évente kutatást végez a hazai borfogyasztási szokásokról: az idei kutatás adatfelvétele a napokban zárult le, friss megállapításai novemberben lesznek elérhetők.