Bár az eMAG.hu-n már a pandémia első éve óta elérhetők szeszes italok, a Marketplace partnerek idén szeptembertől árusíthatnak alkoholos italokat a piactéren, amelynek eredményeképpen jelentősen bővült a termékkínálat: a legnagyobb darabszámban a sörök fogynak, a második legnépszerűbb alkoholos italnak a borok számítanak.
Szeptember óta a hazai borpiac megkerülhetetlen szereplőjének számító Winelovers mintegy ezerötszáz-féle terméke is elérhető az eMAG Marketplace-en a társaság kétszáz magyarországi, és kétszáz külföldi pincészetének kínálatából.
A Winelovers internetes vásárlói körében a pandémia alatt a legnagyobb mértékben a tokaji és villányi borvidékekről származó borok forgalma nőtt. A teljes népszerűségi lista így áll össze:
A legnépszerűbb borvidékek
- Tokaji borvidék
- Villányi borvidék
- Szekszárdi borvidék
- Egri borvidék
- Badacsonyi borvidék
- Etyek-Budai borvidék
- Somlói borvidék
- Újvilág – Új-Zéland
- Balatonboglári borvidék
- Balatonfüred-Csopaki borvidék
A legnépszerűbb borfajták
- vörös cuvée
- fehér cuvée
- rozé
- olaszrizling
- Cabernet sauvignon
- furmint
- Irsai Olivér
- Chardonnay
- aszú
- kékfrankos
A Winelovers webáruházából és az eMAG Marketplace-ről rendelt termékek körében a legtöbben házhozszállítással rendelnek: a palackokat speciális csomagolással védik a külső behatásoktól.
“A Winelovers azért csatlakozott az eMAG Marketplace-hez, mert a pandémia alatt jelentősen megugrott az online borvásárlás és azon belül is különösen a prémium borok - így például az aszúk, magyar cabernet franc-ok, dűlős száraz fehérborok - iránti kereslet: a piactéren keresztül számos új potenciális vásárlót érhetünk el. Célunk, hogy minél több magyar borfogyasztó otthonába mi szállítsunk bort” - mondta el Anda Richárd, a Winelovers e-commerce managere.
Anda Richárd szerint a borok iránti igény szezonális változásait a közösségi médiás csatornáin keresztül is érzékeli a Winelovers: tavasszal és nyáron a könnyed, reduktív tételek, fehér- és rozéborok a legnépszerűbbek, míg az őszi és téli hónapokban a robusztusabb, érlelt vörös- és fehérborokat keresik a vásárlók. Az édesborok és pezsgők karácsonyi, szilveszteri fogások elengedhetetlen kísérői.
A Nagy Borteszt keretében a Winelovers évente kutatást végez a hazai borfogyasztási szokásokról: az idei kutatás adatfelvétele a napokban zárult le, friss megállapításai novemberben lesznek elérhetők.