Négy évtizednyi úttörő munka
Az Alpro növényi alapú élelmiszereket gyártó belga vállalatként indult útjára, és mára már a világ több mint 50 országában elérhető a fogyasztók számára. A márka a kezdetektől elkötelezett volt a fogyasztók környezetünk iránt érzett tudatosságának támogatásában. Hamar komoly ismertséget szerzett Európa-szerte és az egész világon a különleges táplálkozást folytató fogyasztók és a változatos növényi ételeket és italokat keresők körében.
1980-as indulása óta az Alpro fő célja, hogy a fenntartható életvitelt és az egészséges táplálkozást népszerűsítse. A termékek összetételét az évek során úgy módosították, hogy azok táplálkozási értéke még jobb, előállítása még fenntarthatóbb legyen. Hosszútávú stratégiájának köszönhetően a márka napjainkra egy valóban egyedi és széles növényi alapú termékportfólióval bír.
Az Alpro 2017-ben csatlakozott a Danone márkacsaládjához, annak szerves részeként, egyedi erősségeire építve segíti a Danone-t az élelmiszeripar megreformálását célzó „táplálkozási forradalmában”.
A Föld gyarapodó népessége és a természeti erőforrások korlátozottsága miatt sürgető kérdéssé vált a fenntartható táplálkozás. Az elfogyasztott élelmiszerek egészségünkre és környezetünkre is jelentős hatással vannak. Egyre többen vannak, akik látják a növényi alapú táplálkozás személyes és környezeti hasznait. A márka küldetése, hogy minél többen válasszanak flexitáriánus étrendet, minél többen építsék be növényi alapú ételek fogyasztását a mindennapjaikba.
Az Alpro - Danone „Egy életünk van és egy bolygónk” jövőképe egyik erős építőjeként- egy olyan világban hisz, ahol a táplálékunk legjelentősebb részét a növényektől kapjuk - magvakból, gabonákból, gyümölcsből és szójából. A növényi alapú életmód minden értelemben jól esik – fenntarthatóbb a bolygónak, és a több növényi étel fogyasztása jót tesz a szervezetünknek is.[*]
Felkészülten a jövőre
A 40. évforduló alkalmával a márka egy új táplálkozási és fenntarthatósági stratégia bevezetésével tovább is lép a vállalások terén. A “Növényeink a jövőt táplálják” elnevezésű kezdeményezés egy kettős célrendszer, mely az emberi egészség és a bolygó megóvása érdekében igyekszik 2025-re mérhető elmozdulást elérni a növényi táplálkozás felé.
A kezdeményezés hét pontban foglalja össze a márka ambícióit. A fenntarthatóság terén olyan vállalásokat tesz, mint a nettó semleges kibocsátás a széndioxid-, a szennyvíz- és a hulladékgazdálkodás terén, a regeneratív mezőgazdaság, a 100 százalékban visszaforgatható csomagolás (szemben a jelenlegi 76 százalékkal) és a vízlábnyom 60 százalékos csökkentése. Az egészséges táplálkozás támogatása érdekében az Alpro tovább növeli a termékportfólió sokszínűségét legalább kilencféle növényi alapanyag felhasználásával (ma hét növényt használnak), és egy még átláthatóbb, érthetőbb tápanyagjelölést vezet be a termékcsomagolás fő látómezőjében.
Az Alpro 2020-ban Magyarországon
Az Alpro, mely a Danone Magyarország egyik vezető márkája, idén májusban 200 hazai HORECA kávézónak segített az újrakezdésben ajándék Alpro For Professionals termékekkel a járványidőszak első szakaszát követően. Ennek folytatásaként, vállalatunk az MMSZ (Magyar Marketing Szövetség) Horeca tagozata aktív tagjaként több iparági céggel karöltve csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez melynek célja az volt, hogy újabb éttermeket, kávézókat és szállodákat együttes erővel termékek adományozásával segítsük. Az idei jelentős eredményeink közé soroljuk azt is, hogy szeptemberben a Fenntarthatósági Szimbólum díj verseny egyik győztese az Alpro lett a „Jó úton jársz” kampányával. A verseny célja, hogy minden évben, minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. „Szívvel-lélekkel hiszünk abban, hogy többféle módon is tudjuk csökkenteni ökológiai lábnyomunkat, és folyamatosan arra törekszünk, hogy fenntarthatóbbak és környezettudatosabbak legyünk.” – mondta Mizser-Sebők Melinda, az Alpro márka managere.