Az ételrendelések gyakorisága és a kísérletező kedv is megnőtt a karantén idején

  • gastrovilág
  • 2020.05.20
    12:58
  • OTP MOBIL SAJTÓANYAG
Az emberek több mint fele gyakrabban rendelt házhoz ételt az otthon töltött idő alatt, mint a veszélyhelyzet kihirdetése előtt – derül ki a Simple alkalmazás felhasználóinak körében végzett kutatásból. A válaszadók több mint kétharmada bár rendszeresen főzött, úgy érzi a változatos étkezés fenntartásában segített az ételrendelés. Kísérletező kedvből sem volt hiány, legalábbis ami az éttermeket illeti: a megkérdezettek 52 százaléka tesztelte újabb és újabb vendéglátóhelyek online kínálatát. A kitöltők átlagosan fél órát töltöttek el ebéddel egy munkanapon, a kutatás által vizsgált időszakban.

Az elmúlt időszak gyökeresen változtatta meg a fogyasztói szokásokat, és terelte át a hétköznapi tevékenységek, elintéznivalók jelentős részét az online térbe - nincs ez másként az ételrendeléssel sem. A felmérésből kiderült, hogy a járványügyi helyzet előtt a Simple alkalmazás felhasználóinak 45 százaléka havonta egyszer vagy ennél is ritkábban rendelt ételt házhoz, míg a karantén ideje alatt már minden második válaszadó gyakrabban tette ezt, mint korábban. Egyre többen próbálnak ki új éttermeket is, a megkérdezettek több mint fele nem a megszokott helyet választja, amikor megveszi az ebédet vagy a vacsorát. A legtöbben egyébként 30 percet szánnak az ebédidőre, általában 12 és 13 óra között.

A többség, a megkérdezettek 68 százaléka, rendszeresen szokott főzni, és nem az időhiány miatt választja a rendelést, inkább étkezését szeretné feldobni, változatosságra vágyik. A menük esetében az egyedi összeállításokat kedvelik: közel 53 százalék inkább napi szinten választ, a heti fix rendeléseket 13 százalékuk preferálja. Arra a kérdésre, hogy milyen szempontok fontosak számukra az online ételrendelés során, a következő válaszokat adták: a folyamat gyorsasága, gördülékenysége, az online fizetés lehetősége és az, hogy szemügyre tudják venni képeken a megrendelt ételt. A válaszadók több mint 40 százalékának elsődleges szempont, hogy az egész családnak találjanak egy rendelésen belül megfelelő harapnivalót. Ez köszönhető annak is, hogy a munkahellyé változott otthonokban már több főre kell gondolni az ételrendelésnél.

A felmérésből kiderül, hogy a járványügyi helyzet alatt az online megoldások közül leginkább a készpénzmentes fizetési lehetőségek értékelődtek fel a megkérdezettek körében. A fogyasztói trendeket látva a készpénzmentes és érintkezésmentes fizetési opciók egyre fontosabbak lesznek a vendéglátóhelyek esetében is, mind online rendeléskor, mind a személyes vásárlás végén.


A kutatásról

Az online adatfelvételre 2020 májusában került sor. A kérdőívet 7163 fő töltötte ki a Simple applikáció felhasználói közül a Simple by OTP hírlevelén keresztül.